Pienpetopyynti

- Simonkylän Metästyseura kannustaa jäseniä pyytämään pienpetoja.

- Loukkuja pystyy myös saamaan lainaan seuralta, tiedustelut sihteeriltä tai puheenjohtaja.

Vieraslajeista aiheutuvien riskien hallinnasta annettua lakia ja metsästyslakia on muutettu. Pääajatuksena on tehostaa haitallisten vieraslajien pyyntiä. Pesukarhu, piisami, rämemajava ja supikoira on säädetty EU:ssa haitallisiksi vieraslajeiksi ja minkki siirrettiin kansallisesti merkitykselliseksi haitalliseksi vieraslajiksi.

Linkistä löytyy ohjeet oikeoppiseen rautakotelon asentamiseen:

Supikoiran pillitys

Myös supikoiran houkuttelupyynti pillillä onnistuu. Supikoira ei kuitenkaan ole yhtä aktiivinen ja taitava saalistaja ja reagoi pillitykseen vaihtelevammalla innokkuudella.

– Supikoira tuntuu reagoivan pillitykseen paremmin alkukaudesta ja suosii selkeästi kevyempiä ja korkeaäänisempiä pillejä. Pieneläimiä ja lintuja imitoivat hätähuutopillit tuntuvat houkuttavan supikoiraa parhaiten.

Muistathan ,että supikoira on huomattavasti kettua hitaampi kulkija, ja matkateko pillille kestää selkeästi kauemmin.

Pillittele rauhassa ja anna supikoiralle aikaa.

Nordik Crying Bird "houkuttelupilli" - ketulle ja supille
Nordik Predator " voimakas pilli " - ketulle syksy/talvella
Verminator Syco Tweety - WEB-ylläpitäjä suosittelee, helppokäyttöinen kettupilli joka toimii hyvin!
Ketunpyyntiä Simonkylällä.